Televizijske kuće diljem svijeta ujedinit će se u obilježavanju Svjetskog dana televizije!

Dana 21. studenoga, televizijske kuće diljem svijeta ujedinit će se u obilježavanju Svjetskog dana televizije, globalnog podsjetnika na trajni utjecaj televizije kao medija informiranja, obrazovanja i zajedničkih iskustava. Ova obljetnica, koju su ustanovili Ujedinjeni Narodi, svake godine naglašava neprolaznu moć televizije, čak i dok se načini gledanja televizije neprestano razvijaju.

egta (međunarodno udruženje televizijskih i audio distributera) i ACT (Udruga komercijalne televizije i VoD servisa u Europi), uz podršku GTVG-a (Globalne TV Grupe), ponovno udružuju snage kako bi izradili 30-sekundni video spot (poveznica na spot) koji će se emitirati na televizijskim kanalima diljem Europe te dijeliti na digitalnim platformama i društvenim mrežama.

Televizija se mijenja. Njezina snaga ostaje.

Od obitelji koje su se nekad okupljale oko jednog ekrana kako bi svjedočile povijesnim događajima i velikim sportskim natjecanjima, do današnjeg svijeta u pokretu u kojem se vijesti prate na pametnim telefonima tijekom jutarnjeg odlaska na posao, televizija se pretvorila u istinski multiplatformno iskustvo.

Način na koji gledamo televiziju promijenio se. Gledatelji više ne ovise isključivo o televizoru u dnevnoj sobi; sada imaju slobodu birati kako, kada i gdje žele gledati sadržaj. Streaming servisi, video na zahtjev, “catch-up” usluge i pretplatničke platforme redefinirale su što znači “gledati televiziju”. Medij se proširio izvan linearnog rasporeda u fleksibilno, personalizirano iskustvo koje se uklapa u ritam suvremenog života.

Ipak, unatoč tim promjenama, snaga televizije ostaje nepromijenjena. Televizija je i dalje mjesto kojem se okrećemo u trenucima krize, gdje dijelimo kulturne trenutke koji ujedinjuju milijune i gdje pronalazimo priče koje nadahnjuju i zabavljaju. Bilo da je riječ o prijenosima uživo izvanrednih vijesti, serijama koje postaju globalni fenomeni ili dokumentarcima koji potiču važne rasprave, televizija zadržava jedinstvenu sposobnost oblikovanja kolektivnog pamćenja i kulturnog dijaloga.

U mnogim aspektima, razvoj tehnologije samo je naglasio važnost televizije. Zahvaljujući pametnim televizorima, aplikacijama i prijenosnim uređajima, publika može dublje i osobnije sudjelovati u sadržaju, a da se pri tome ne izgubi emocionalni doživljaj i vjerodostojnost koju televizija oduvijek pruža. Ona ostaje snažan medij pripovijedanja, medij koji spaja generacije, prilagođava se novim platformama i nastavlja okupljati ljude u sve fragmentiranijem medijskom krajoliku.

Ključne poruke ovogodišnje kampanje:

Prilagodba suvremenom životu: Televizija danas živi na svakom ekranu, od najvećih zaslona u dnevnim sobama do mobitela i prijenosnih računala, prateći gledatelje gdje god bili i kad god požele gledati.
Inovacija s ciljem: Iako se platforme i tehnologije mijenjaju, uloga televizije kao izvora pouzdanih vijesti, inspirativnih priča i kulturnih događaja ostaje ista.
Pouzdan i vjerodostojan izvor: Čak i u doba hiper-povezanosti i zasićenosti sadržajem, televizija ostaje jedan od najpouzdanijih i najvjerodostojnijih izvora informacija, zahvaljujući snažnim uredničkim standardima.
Kulturno okupljalište: Televizija i dalje ujedinjuje ljude kroz zajedničke trenutke, potiče razgovor, razumijevanje i kulturna iskustva među različitim publikama. Uči nas o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti svijeta koji dijelimo.

Snaga televizije leži u njezinoj sposobnosti da povezuje, zabavlja i obrazuje ljude putem priča, informacija i zajedničkih iskustava koja nadilaze platforme i generacije. Ona ostaje jedan od rijetkih medija koji može doseći masovnu publiku, a istodobno pružati ciljano, smisleno iskustvo.

Bilo da se radi o prijenosima velikih svjetskih događaja, dokumentarcima koji potiču dijalog ili zabavnom programu koji postaje dio kulture, televizija nastavlja oblikovati način na koji vidimo svijet i jedni druge. Njezina važnost opstaje jer je, u svojoj srži, televizija oduvijek bila pričanje priča koje informiraju, nadahnjuju i povezuju ljude.

“Televizija je oduvijek živjela na mjestu gdje se emocija susreće s razumijevanjem, povezujući domove, generacije i ideje zajedničkim jezikom. Mijenja se zajedno s nama, pronalazeći nove načine da zasja na svakom ekranu. Kada oglašavanje poštuje taj prostor, ono potiče priče koje obrazuju, nadahnjuju, ujedinjuju i uključuju. Televizija se stalno razvija, ali u svojoj srži ostaje ista: pomaže nam da jedni druge i sami sebe vidimo jasnije.” - Katty Roberfroid, glavna direktorica, egta

“Televizija je ukorijenjena u našim gospodarstvima i kulturama, vodeći je ulagač u lokalnu kreativnost, talente i rast. Rezultat su pouzdane vijesti koje podržavaju demokraciju te zabavni i sportski sadržaji koji odražavaju naše različite identitete i strasti. Kao odgovorni akteri, postavljamo standarde za usluge koje djeluju odgovorno: štiteći publiku, njegujući vrijednosti, otvarajući kvalitetna radna mjesta i stvarajući mjesto za pluralizam medija. Mi smo mjerilo odgovorne inovacije u svijetu koji se brzo mijenja.” - Grégoire Polad, glavni direktor, ACT

“Televizija više nije samo ekran, to je čitav ekosustav. Od CTV-a do FAST-a i Total TV-a, inovacija nije u formatu, već u održavanju veze s publikom. Kako se televizija razvija iz linearnog u digitalno, iz emitiranja u Total TV, jedna istina ostaje: kreativnost je srce povezanosti. Budućnost televizije nije samo digitalna, ona je kreativna. Tehnologija mijenja način na koji pričamo priče, ali ne i razloge zbog kojih ih pričamo.” - Anna Lujanen, predsjednica Global TV Group i izvršna direktorica Screenforce Finland

“Televizija se razvija sa svakim tehnološkim napretkom, no njezina uloga pouzdanog prozora u svijet ostaje ključna. U doba brzih promjena medijskih navika, televizija ima moć ujediniti ljude oko činjenica, potaknuti razumijevanje i ojačati našu povezanost sa svijetom koji dijelimo. Snaga audiovizualnog pripovijedanja stvara važan prostor za dijalog i razmjenu.” - Sherri Aldis, direktorica, Regionalni informacijski centar Ujedinjenih naroda za zapadnu Europu.

Povodom Svjetskog dana televizije, Facebook Nove TV organizira kreativni natječaj. Sudjelujte i napišite koju seriju/show volite pratiti na Novoj TV i ako možete istaknuti njezin najbolji trenutak! Dva najkreativnija odgovora biti će nagrađena!