Prije tri mjeseca za pomoć nam se obratilo nekoliko revoltiranih građana, svi s istim ili sličnim problemom – prije 10-ak i više godina kod kreditne agencije podigli su kredite i otplatili ih, ali su im unatoč tome putem mjenice računi sada počišćeni.

 Od tada do danas broj oštećenih građana rapidno raste. Sada ih nekoliko stotina optužuje agenciju Nektar posredovanje da im je nezakonito otuđila novac s računa.

Jer, da stvar bude gora, računi nisu počišćeni samo onima koji su podizali kredite, već i nekima koji s navedenom agencijom nisu imali nikakve veze.

U ovaj slučaj zagrebli smo prije tri mjeseca. "Jednostavno sam skoro pal u nesvijest", reakcija je to naših gledatelja kada su saznali kako posluje tvrtka Nektar posredovanje.

Nisu jedini koji su ovako reagirali kada su doznali da su im računi počišćeni. U međuvremenu javilo nam se nekoliko desetaka ljudi, svi sa istom pričom. Bez obavijesti, bez obrazloženja ovi su ljudi ostali bez svog novca, i to godinama nakon što su podignute kredite otplatili.

Još je veći apsurd da ih neki nisu niti imali. Baš poput Vivijane Radman, inače profesorice na zagrebačkom Filozofskom faklutetu. Njoj je račun ispražnjen u travnju ove godine.

"Otišla sam se obratit Zagrebačkoj banci za objašnjenje. Banka mi je rekla da je naplatila mjenicu od tvrtke Nektar posredovanja s mog računa", prepričava nam Vivijana.

Tada je uslijedio šok. Jer, kako kaže, u toj tvrtci kredit nikada nije podigla.

"Ni u Nektar posredovanja, ni u tvrtci Zagrej, ni u tvtrci Tara, niti u bilo kojoj tvrtci za financijsko posredovanje. Iz razloga a što mi nikada tako nešto nije bilo potrebno, a iz razloga b što mi i je potrebno... tvrtke za financijsko posredovanje zadnje su mjesto na koje bih otišla po novac", objašnjava.

Ostala je bez nešto više od 8 tisuća kuna. Sve je odmah prijavila policiji jer je, kako tvrdi, potpis na mjenici lažiran. Tada je i banka krenula u provjeru. Banka je, kaže, angažirala navodno nevisnog grafologa za kojeg se kasnije pokazalo da je vježbenik njihove vlastite odvjetničke tvrtke i taj grafolog je utvrdio da je potpis vjerovatno moj.

Iako je novac uplaćen tvrtci Nektar posredovanje, odgovornom smatra banku, jer kako kaže, nije provjerila postoji li uopće dug i što je naplatila mjenicu stariju od 15 godina.

Slavicu i Vivijanu spojila je borba za povratom novca. Njoj je račun počišćen prije mjesec dana, a kredit je uzela prije 17 godina.

"I to je kredit bio uredno otplaćen jer ja sam taj kredit uzela u momentu kad se mojoj prijateljici dijete ubilo. Ja sam pod hitno trebala lovu za tu curicu", objašnjava Slavica.

Čekove, koji su uz mjenicu bili sredstvo osiguranja, dobila je nazad. Da ih nije otplatila, čekovi bi otišli na naplatu, a oni su svi u stornu, rezani su.

I mislila je zato da je sve u redu. Ali nakon što je primila mirovinu i dobila SMS sa stanjem računa, ostala je u šoku.

"Račun je bio umanjen za 8652 kn i ja sam mislila da je to neka greška, to ne može biti i otišla na bankomat. Gurnem karticu, ista stvar se događa", prepričava nam.

Objašnjenje je potražila u poslovnici banke. Odgovor koji je dobila bio je identičan. Iz banke su joj rekli kako oni nisu bili dužni izvjestiti da joj je stigla ta mjenica na naplatu.

"A tko me je trebao izvjestiti o tom?" zapitala se.

"To sam sve predala na policiju. U krim policiji sam bila..bila sam u nehajskoj na policiji, isto tako. Isto sam odmah po viđenju računa, odmah sam išla na policiju", govori.

Zbog kredita od 236 eura iz 2004. Jasna Guzmić ostala je bez gotovo 14 tisuća kuna.

"Podigla sam kratkoročni brzi kredit od 236 eura koji sam u potpunosti otplatila u sljedeća tri mjeseca. što mogu potkrijepiti ugovorom i uplatnicama. Srećom, zahvaljujući mojoj mami koja sve takve stvari čuva", govori nam Jasna.

S uplatnicama i papirima otišla je na policiju, a u međuvremenu je i sama pokušali doznati zašto joj je novac uzet. zatražila je pismeno očitovanje, koje nikada nije dobila. Kao ni od banke, od koje je zatražila očitovanje.

S kopijama uplatnica i ugovorom o kreditu, odgovore smo odlučili potražiti u Nektar posredovanju, od vlasnice Žanete Rodić. Najprije smo pokušali telefonski.

Ovim stepenicama, kako nam je rečeno, svakodnevno po informacije dolazi mnogobrojna klijentela, a odlazi suznih očiju.

Iako smo došli usred radnog vremena, vrata nitko nije otvorio i otišli smo bez informacija.

U međuvremenu, poslali smo i pismeni upit, a javila nam se i telefonski. Ljude koji je prozivaju nazvala je prevarantima i odbacila sve optužbe, a odgovori na konkretna pitanja kretali su se u pravcu priopćenja koje nam je poslala prije tri mjeseca.

Ali optužbe su ozbiljne i njima se, kako doznajemo, već duže vrijeme bavi policija. Neslužbeno, istragom je obuhvaćeno više stotina ljudi.

Pod policijskim su povećalom i slučajevi ovih dviju žena koje su htjele ostati anonimne. Zajedno im je s računa skinuto oko 3 tisuće.

Svi pokušaji da problem pokušaju riješiti bili su uzaludni. Priopćenjem se oglasila i Zagrebačka banka, kod koje naši sugovornici imaju račune. Poručuju da su postupali po zakonu i ne vide ništa sporno što su mjenice poslane na naplatu nakon 10-ak i više godina. Ovakvih slučajeva ima nekoliko stotina, a sada je sve u rukama policije.

Nakon završetka priloga stigao nam je i odgovor tvrtke Nektar posredovanje. Poručuju kako su sva potraživanja postojeća i stvarna i da se medijskim istupanjima nanosi šteta tvrtki. Priopćenje Vam donosimo u cijelosti:


Poštovani!

Obraćam Vam se nastavno na Vaš upit, a vezano za emisiju Provjereno u kojoj po drugi puta imate namjeru emitirati prilog o poslovanju moje tvrtke.
Želim istaknuti da stojim i nadalje kod svih argumenata iznesenih u pismenom očitovanju koje vam je upućeno povodom prethodnog emitiranja priloga na istu temu, s time da većinu predmetnog očitovanja niste našli shodnim objaviti u navedenom prilogu, a isto smatram izuzetno relevantnim za utvrđenje činjenica.
Naglašavam da se radi o postojećim, stvarnim i dospjelim dugovima dužnika.
Ovakvim medijskim izlaganjem mojoj tvrtci nanosi se šteta te se istoj znatno otežava naplata potraživanja.
Nisam zainteresirana za očite pokušaje dužnika da sporne situacije rješavaju putem medija i nemam namjeru u tome sudjelovati, niti imam povjerenje u paušalne zaključke neupućenih i detaljima neposvećenih strana.
Sve te odnose moguće je pravovaljano riješiti jedino pred objektivnim nadležnim institucijama gdje je tome i mjesto, a što je omogućeno i dužnicima.

Ukoliko se ovakav medijski pristup prema mojoj tvrtci nastavi biti ću primorana također u sudskom postupku zatražiti i zaštitu prava osobnosti.
Tražim da se ovo moje očitovanje u cijelosti objavi u prilogu koji imate namjeru emitirati.

 

S poštovanjem,
NEKTAR POSREDOVANJE d.o.o.

Još lakše do novosti o omiljenim serijama i emisijama. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju