Rezultati ponovljenog istraživanja o medijima i djeci ukazuju na pozitivne promjene u zaštiti djece od štetnih sadržaja na televiziji.

Kampanja „Birajmo što gledamo”, koju su pokrenuli Agencija za elektroničke medije i UNICEF, nastala je s ciljem podizanja svijesti o važnosti medijske pismenosti. Cilj joj je pomoći zaštititi djece i doprinijeti kvalitetnijem zajedničkom praćenju medijskih sadržaja. Važnost ove akcije prepoznala je i podržala Nova TV.

Bez medijske pismenosti i kritičkog promišljanja teško je i djeci i roditeljima navigirati raznovrsnim medijskim sadržajima koji se nude kroz brojne nove platforme i društvene mreže. Stoga smo jako zadovoljnji rezultatima naše kampanje i istraživanja koje ukazuje da roditelji s povećanom pažnjom pristupaju medijskom odrastanju svoje djece“, kazao je član Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović.


Cilj kampanje od početka je bio podići razinu svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece te o važnosti odabira medijskih sadržaja za djecu. Istraživanje o navikama gledanja televizije kod djece u Hrvatskoj, koje je u studenome ove godine ponovila agencija Ipsos Puls nakon provedbe kampanje o medijskoj pismenosti, ukazuje na promjene u tome kako djeca i roditelji gledaju televiziju. Više o rezultatima istraživanja možete pročitati OVDJE.


Mediji ulaze u živote djece u sve većoj mjeri, i zato je važno da razumijemo kako oni funkcioniraju i kada obogaćuju dječji razvoj, a kada mu štete. Rezultati ovog istraživanja ukazuju da smo počeli mijenjati stvari nabolje, ali i da imamo veliku odgovornost nastaviti raditi na osnaživanju roditelja i djece u području medijske pismenosti”, kazala je Valentina Otmačić, predstojnica ureda UNICEF-a u Hrvatskoj.

Marija Miholjek
, dugogodišnja voditeljica u informativnom programu Nove TV, još je u kolovozu objavila je kolumnu na portalu Medijska pismenost u kojoj je pisala o važnosti medijske pismenosti. Njen osvrt na ovu temu možete pogledati OVDJE.



Iskustva drugih zemalja pokazala su da su edukacija i podizanje razine medijske pismenosti najbolji način da zaštitimo djecu od potencijalno štetnih medijskih sadržaja. U daljnjem podizanju razine medijske pismenosti svakako će pomoći i portal medijskapismenost.hr te nedavno predstavljene Preporuke za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija Agencije za elektroničke medije.


Kampanja „Birajmo što gledamo” nastala je u sklopu suradnje AEM-a i UNICEF-a s ciljem unapređenja, ostvarivanja i zaštite prava djece u medijima, a podržale su je sve nacionalne televizijske kuće i njihova zaštitna lica te brojne lokalne TV postaje. Više informacija o medijskoj pismenosti potražite na portalu medijskapismenost.hr