Put do SPAR-ovih ''plavih polica'' nije bio nimalo lagan, a kandidati moraju svladati još jedan izazov - direktnu prodaju.

 Oni koji se pokažu doraslima ovom zadatku potpisat će ugovor sa SPAR Hrvatska, a jedan od njih postat će hit proizvod 2022. godine.

Vrijeme ja za novo poglavlje njihove poduzetničke priče koju su tako marljivo mjesecima gradili. Sada imaju priliku prvi put predstaviti se SPAR-ovim kupcima. Zadatak je u 90 minuta ostvariti što veći broj kupnji. ''Sad je vrijeme da pokažemo sve od sebe, što smo naučiti u ovom periodu'', kazala je Ana Antolić.

U ovom velikom izazovu prvi su se okušali Marija Antunović i njezin suprug Ivan Borac koji na Pelješcu proizvode sladolede Croccantino. Marija i Ivan u projektu ''Startaj Hrvatska'' prepoznali su priliku da svoj proizvod podignu na višu razinu te svoj sladoled dovedu do polica velikog trgovačkog lanca. No audit SPAR-ovih stručnjake otkrio im je da je pred njima dug i neizvjestan poduzetnički put. Preseljenje proizvodnje s Pelješca u Zagreb nailazilo je na brojne prepreke, ali na kraju su svladane i naručeno je 11.000 komada sladoleda Croccantino. ''Proizvodnja sladoleda u maloprodajno pakiranje za nas je nešto novo'', rekao je Ivan. ''Kao da je cijeli svijet naš. Ne mogu vjerovati da je proizvod iz jednog malog Croccantina na Pelješcu došao u cijelu Hrvatsku'', kaže Marija.

Mladi bračni par novom je zadatku pristupio ambiciozno. Ivan je vjerovao da će prodati 50 komada sladoleda, dok je Marijin cilj bio 15. Iako suvereno vladaju promocijom i prodajom svojih proizvoda, Ivana i Mariju u jednom su trenutku obuzele emocije. ''Nisu ovo svakodnevne okolnosti. Jako smo uzbuđeni vidjeti reakcije ljudi i ostvariti rezultat'', rekla je Marija. Na kraju su ipak bili bliže Marijinom cilju i prodali 14 komada sladoleda.

Sljedeći je kupce pokušao osvojiti dvojac koji stoji iza brenda Druid – Marko i Ana Antolić čiji je poslovni put odredila nesretna sudbina njihove majke. Istraživanjem zdrave prehrane u svrhu liječenja, otkrili su kako u Hrvatskoj nedostaje proizvođača bezglutenske tjestenine. Tako je nastao Druid. Iako su uložili mnogo u proizvodnju, prodaja nije davala željene rezultate. Da bi bili spremni za svoju prvu narudžbu, uz pomoć stručnjaka projekta ''Startaj Hrvatska'' promijenili su marketinšku strategiju kao i dizajn ambalaže. Dok se Ana bavila proizvodnjom, Marko je pokušao doći do potrebnih sredstava, tražeći kredit. ''Financijski segment nam je bio jako problematičan, jer smo prije dvije godine sami krenuli u ovo sve, uložili jako puno i jednostavno se ispuhali'', objasnili su. U prvoj ''jedan na jedan'' prodaji u životu, Markov je cilj bio prodaja 15 vrećica, a Ani 30. Na kraju je broj prodanih vrećica bio bliže Markovom cilju nego Aninom.

Sljedeća je kupce pokušala osvojiti Martina Gilja, nutricionistica koja nije mogla pronaći posao u struci. Počela je razmišljati kako svom djetetu ponuditi nešto ukusno i zdravo za grickanje. Shvativši da na tržištu nema mnogo takvih proizvoda odlučila ih je napraviti sama. Njezini proizvodi naišli su na odličan odaziv među roditeljima i djecom. Kućna radinost polako je prerasla u posao. Tako je nastao brend Nutri Kulti, a Martininu viziju prepoznao je i SPAR koji je naručio 11.000 njezinih proizvoda. U proizvodnji je najviše problema imala s opskrbom potrebnim sirovinama. Cilj joj je bio u direktnoj prodaji prodati 40-ak komada, a prodala ih je 18. ''Malo sam se precijenila u količini, ali sam super zadovoljna'', kazala je Martina.

Ekonomistica Tina Popović jedna je od onih koji se sa sjetom prisjećaju mirisa mamine i bakine kuhinje. Ideju za poduzetnički pothvat pronašla je upravo u obiteljskoj kuharici. Recept kojeg su žene u njezinoj obitelji prenosile s koljena na koljeno odlučila je pretvoriti u posao te tržištu ponuditi ''Korijen'', povrtni dodatak jelima i to prema izvornoj recepturi svoje bake. Njezinu viziju prepoznao je SPAR te od nje naručio 4.000 komada teglica ''Korijena''. U direktnoj prodaji sudjelovala je s majkom Rajkom te ostvarila svoj cilj od 15 prodanih teglica. ''Ljudi su reagirali na to da se radi o obiteljskom proizvodu, posebno kad smo rekli da je bakin recept. Svi smo slabi na bake i znamo da su bake bile stup obitelji'', objasnila je Rajka uspješnu direktnu prodaju napomenuvši kako vjeruje da bi Tina prodala i 200 staklenki da si je zadala to za cilj.

Kroz ovaj nimalo lagan zadatak poduzetnici su stekli vrijedne lekcije kako prezentirati svoj trud i rad kupcima. Neki su se snašli bolje, a neki trebaju još raditi na svojim prodajnim vještinama, no to je sve dio njihova poduzetničkog puta. Prva četvorka svoj je posao odradila i sada im preostaje strpljivo čekati da vide rezultate svoga rada u finalnoj emisiji. Do tada imamo još četiri poduzetnika koje stavljamo na kušnju. Budite zato i uz iduću emisiju ''Startaj Hrvatska'' na Novoj TV.

Kako će se ostala četiri kandidata snaći u prodaji jedan na jedan, doznajte u desetoj emisiji ''Startaj Hrvatska'' u nedjelju od 16 sati.

Još lakše do novosti o omiljenim serijama i emisijama. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju