Više saznajte u ovotjednoj emisiji Informera.

Živimo u svijetu mjerenja i uspoređivanja, pa tako mjerimo i inovacije kroz Globalni inovacijski indeks. Na toj smo se ljestvici nešto sitno pomaknuli, pa smo sada 41. No, inovativnost nam nije jača strana, a u prilogu doznajte gdje zapinjemo.

Još malo uspoređivanja. Kažu nam, a i sami znamo, da nemamo dovoljno proizvoda dodane vrijednosti koji se trže po znatno većoj cijeni. Točnije, nemamo ekonomski složene proizvode. Vrlo pojednostavljeno: umjesto dizajnerskog namještaja izvozimo trupce. Nije to, naravno, više tako, ali je za razumijevanje dovoljno. Dakle, nemamo složenih proizvoda zbog čega nismo konkurentni na globalnome tržištu. Složenost u proizvodnji itekako primjenjuje najveći domaći proizvođač namještaja Prima grupa.

U 25 godina tvrtka je prošla put od male lokalne proizvodnje do najvećeg proizvođača u regiji, pri čemu se posljednjih godina orijentiraju nekada slaboj točki – dizajnu. Za vrijeme karantene, a nastavilo se to i dalje, promijenili smo mnoge navike.

Iako je online kupnja bila u usponu, u vrijeme pandemije doživjela je pravi procvat. No, ta vrsta digitalne budućnosti ovisi o mnogočemu, pa i o strahu. Strahu od rezanja plaća ili otkaza, i to globalno. O posljedicama činjenice da je količina robe koja se nudi online višestruko veća, drugom prilikom.


"Informer" donosi više u ovotjednoj emisiji u subotu Novoj TV i nedjelju na Doma TV-u. Propuštene epizode pogledajte besplatno na novatv.hr.

Još lakše do novosti o omiljenim serijama i emisijama. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju