Rezultati izlaznih anketa na parlamentarnim izborima 2015. potvrdili su još jednom preciznost ove metode te njezinu svrhu - pouzdanu procjenu ishoda izbora.

Rezultati izlaznih anketa na parlamentarnim izborima 2015. potvrdili su još jednom preciznost ove metode te njezinu svrhu - pouzdanu procjenu ishoda izbora. Ujedno se pokazalo kako i dalje postoji veliki interes birača koji žele znati koji je mogući pobjednik izbora te vjerno prate rezultate izlaznih anketa – na Novoj TV tako je jučer u 19 sati više od pola milijuna gledatelja pratilo prve procjene izlaznih anketa.


Ovo je ujedno i pokazatelj kako prava istraživačka metoda odabrana za jasno definiran cilj istraživanja, odrađena na korektan način te ispravno interpretirana ne smije biti zanemarena ili podcjenjena. U sklopu parlamentarnih izbora 2015., agencija Ipsos je na 400 pomno odabranih biračkih mjesta anketirala preko 34.000 birača i napravila vrlo preciznu raspodjelu 140 mandata iz 10 izbornih jedinica u RH (izlazne ankete ne uključuju 3 mandata dijapore i 8 mandata manjina). Tako je razlika u procjeni bila minimalna.

 

Jedina eventualna razlika bila je vidljiva kod Živog zida, koji su osvojili 2 mandata manje te MOST-a koji je osvojio 2 mandata više. No, veliko terensko istraživanje koje je Ipsos proveo za Novu TV tjedan dana uoči izbora, a koje je za cilj imalo izmjeriti promišljanje birača u tom trenutku, jasno je pokazalo kako se radilo o graničnim – manje izvjesnim mandatima za koje se vodila ozbiljna bitka.


Već su ti rezultati pokazali kako su birači tjedan dana prije izbora bili podjednako okrenuti velikim dvjema koalicijama, te kako će MOST biti najveći dobitnik izbora. Promišljanja su pokazala kako je tjedan dana prije izbora MOST mogao osvojiti ukupno 16 mandata. Ujedno je tada već bilo izvjesno kako će MOST imati odlučujuću ulogu u sastavljanju nove Vlade.

Istraživački tim Nove TV kontinuirano provodi relevantna istraživanja vezana uz sve aktualne teme neupitno važne za svakodnevni život građana Hrvatske, a rezultate redovito komunicira kroz informativni program Nove TV. Cilj Nove TV je nastaviti s mjerenjem i provođenjem brojnih istraživanja upravo na pouzdan i precizan način te biti i dalje najrelevantniji izvor informacija gledateljima o aktualnim i važnim temama važnim za svakodnevni život građana Hrvatske.

 

Još lakše do novosti o omiljenim serijama i emisijama. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju