U direktnoj prodaji neki su nadmašili vlastita očekivanja!

 Svih osam kandidata koji nastoje osvojiti titulu hit proizvod 2022. godine, pokazalo je svoje vještine i u posljednjem zadatku – direktnoj prodaji. U desetoj emisiji ''Startaj Hrvatska'' vidjeli smo kako su kupce pokušali pridobiti Miroslav i Martina Vuković (4 mudraca), Josip i Ivan Perković (Braća Perković), Maja Lazić (Organica Vita) te Tea Bogdan i Mario Goreta (Meštar). U 90 minuta nekima je pošlo za rukom ispuniti zadane prodajne ciljeve, a neki su te ciljeve i nadmašili.

Priča supružnika Vuković o jedinstvenom pivu ''4 mudraca'' počela je na tavanu obiteljske kuće. Godine iskustva u kućnom pivarstvu dovele su do iznimne recepture koju je Miroslav odlučio podijeliti sa svijetom. Priliku za to prepoznao je u projektu ''Startaj Hrvatska''. Put do bolje budućnosti satkan je od mnogo volje i predanog rada, no sve je lakše kad se radi u dvoje, pa je u projekt došao sa svojom suprugom. Kada je SPAR od njih naručio 7.000 boca piva, bilo je vrijeme da povećaju svoju proizvodnju. ''Najbitnije za naš uspjeh bilo je zajedništvo, jer zajedno možemo sve'', rekla je Martina koja je u studentskim danima radila u INTERSPARU. Prvi put se sada susreću s direktnom prodajom, a cilj im je bio prodati 20 bočica svog craft piva. Privući kupce nije bilo lako kao što su mislili, no na kraju su prešli zadani cilj od 20 komada. Uz nove kupce Miroslav je došao do zaključka da žene više vole pivo nego muškarci.

Nakon supružnika Vuković, došao je red da se u direktnoj prodaji okušaju braća Josip i Ivan Perković koji su odrasli na kozjem mlijeku. Kvalitetu njihovih kozjih sireva prepoznao je i projekt ''Startaj Hrvatska'', a SPAR je od njih naručio 3.000 komada sireva. Velika SPAR-ova narudžba za malu je proizvodnju veliki izazov, pogotovo uz sve promjene koje su morali uvesti u poslovanje. Kad je došlo vrijeme za pripremu velike narudžbe, Josip je otišao u Irsku kako bi financijski pomogao proizvodnji, a Ivan je u krucijalnom trenutku ostao sam. Stoga je njegova supruga Mirna postala punopravni partner u sirani. Izazovima tu nije bio kraj. Naime, zbog velikih vrućina koze nisu davale dovoljno mlijeka i proizvodnja je bila ugrožena. Kako bi isporučili naručeni broj sireva, morali su kupiti još koza.

Josip se na vrijeme vratio iz Irske kako bi braća zajedno odradila i posljednji zadatak - direktnu prodaju. Njemu je cilj bio prodati 10, a Ivanu 15 sireva. Trebalo im je desetak minuta da privuku prvog kupca koji im je otkrio da je njegov diplomski rad bio upravo na temu svježeg sira i njihov sir mu se svidio. Na kraju ipak nisu uspjeli dosegnuti svoj prodajni cilj, ali bili su zadovoljni. ''Nije bio ni jedan negativan komentar'', rekao je Ivan. ''Zagreb nam je uvijek bio u lijepom sjećanju, a ovo je još jedna u nizu lijepih uspomena. Apsolutno sam uvjeren da je ugovor naš'', istaknuo je Josip.

Maja Lazić na čelu je vrijednog tima Organica Vita iz Slatine koja svojim životnim stilom i proizvodima promiče ekološku proizvodnju i održivi razvoj. Svoju viziju pretočila je u visokovrijedni namaz od lješnjaka i industrijske konoplje koju sama uzgaja. SPAR je od nje naručio 2.500 komada namaza, a u pripremi narudžbe stvari nisu tekle glatko. ''Zapeli smo na svakoj stvari na kojoj smo mogli. Kasnile su nam isporuke, kasnile su etikete, cijene su se promijenile, svaki segment je imao nekakav problem'', ispričala je Maja. Srećom, svemu, pa i poteškoćama jednom dođe kraj, a kako bi se ispunio rok pomogli su prijatelji i obitelj. Kad su proizvodi stigli na police SPAR-a, došlo je vrijeme za 90 minuta direktne prodaje. ''Bila bih zadovoljna ako prodam deset komada namaza'', rekla je Maja prije prodaje, a kad je prodaja krenula: ''Čuti prvih 50 'ne' je malo demoralizirajuće. Očekivala sam da će biti teško, ali možda je bilo teže nego sam očekivala''. Ali, kad su kupci degustirali namaz, Maja je zaključila da se proizvod bolje sam prodaje kad ga kupci probaju, nego kad ona priča o njemu. Na kraju je prodala gotovo dvostruko više od onoga što je predvidjela. ''Možda sam postavila prenizak cilj. Htjela sam biti sigurna da ću uspjeti'', rekla je.

Dalmatinski duo koji stoji iza proizvoda Meštar – Tea i Mario, su majka i sin koji su u svoj poduzetnički pothvat krenuli nakon što ih je Marieva bolest potaknula da se okrenu prirodi. Poduzetni Mario prepoznao je da u Hrvatskoj nema mnogo kozmetike koja je namijenjena muškarcima i tako je nastao brend Meštar. Njihova krema i losion, postali su pravi hit u brijačnicama. Mario nije ni trenutka dvojio kada je čuo za projekt ''Startaj Hrvatska''.
SPAR je od njih naručio 8.000 komada proizvoda, pa je proizvodnja okupirala veći dio njihovih dana, ali i noći. ''Organizirali smo se i postali profesionalniji'', rekao je Mario te dodao da im je na kraju došla pomoći i obitelj. ''Trebalo nam je to da jedna velika korporacija stane iza nas, a da mi onda trčimo naprijed. To smo i dobili s ovim projektom'', kazala je Tea. Kad su proizvodi stigli na police vrijeme je bilo za prodaju jedan na jedan. Mariev cilj bilo je pri tom prodati šest losiona i četiri kreme, a Tein pet krema i šest losiona. U prodaji se Tea snašla i savjetovala Mariu, da kada privlače žene, ne spominju mušku kozmetiku, nego prirodnu. ''Bilo je uzbudljivo, tko god je probao, na kraju je i kupio Meštra'', rekla je Tea, a Mario sumirao da su u ovom zadatku prodali 15 komada proizvoda.

Poduzetnici su imali priliku čuti prve dojmove kupaca o njihovom proizvodu te ispitati različite prodajne strategije. Tko je bio više, a tko manje uspješan, saznat ćemo uskoro. Vrijeme je za finalni rezultat.

Hoće li poduzetnici dobiti ugovor s vrijednim partnerom SPAR Hrvatska i tako ostvariti svoje snove i čiji će proizvod biti proglašen hit proizvodom, saznat ćemo sljedeći tjedan.

Još lakše do novosti o omiljenim serijama i emisijama. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju