Maja Fertalić: ''To je rezultat moje borbe koja me tjerala dalje i dala mi je svrhu''

Pogledaj propušteno na  NOVATV

U finalnoj emisiji ''Startaj Hrvatska'' doznali smo – hit proizvod 2021. je Nutty BARica. ''Ludo i nestvarno. Nisam očekivala'', rekla je Maja Fertalić kada je saznala da je upravo njezin proizvod odabran za hit proizvod godine. ''To je rezultat moje borbe koja me tjerala dalje i dala mi je svrhu. Jedva čekam što nosi sutra'', kaže Maja.

Hit proizvod je onaj kojeg su kupci nagradili najboljim prodajnim rezultatima, čiji je proizvođač napravio najveći poduzetnički iskorak i postigao poduzetničku samostalnost. ''Poduzetnik koji stoji iza hit proizvoda bit će ambasador i nositelj vizije projekta Startaj Hrvatska'', rekao je kandidatima Helmut Fenzl, predsjednik Uprave SPAR Hrvatska, prilikom proglašenja pobjednika.

Hit proizvod 2021. - Nutty BARica je zdravi snack od orašastog voća, a proizvodi ga odvažna sportašica i poduzetnica koja ne prepoznaje prepreke, već samo prilike i to je pokazala kroz svoju životnu priču. Maja Fertalić je do svojih proizvoda došla iz potrebe za međuobrokom nakon što joj je dijagnosticirana multipla skleroza. Upravo je podstanarka Multipla, kako je ona naziva, u Maji probudila borbeni, sportski duh koji je pokazala tijekom cijelog projekta ''Startaj Hrvatska'', a njezini proizvodi jako su se dobro prodavali. ''To mi puni srce'', rekla je. Ističe kako je dala sve od sebe i da je uz potporu SPAR-a puno naučila.

Projekt je ove sezone predstavio i Fruit Moonse koje proizvodi Jelena Gadže vlasnica vrlo neobičnog proizvoda – voćne kože. Ona je doktorica biotehničkih nauka, stručnjakinja u znanosti i uz podršku projekta ''Startaj Hrvatska'' je ostvarila sve ono o čemu prije nije mogla ni sanjati – da se njezin proizvod prodaje u jednom od najvećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj. U razgovoru s gospodinom Fenzlom Jelena je sumirala svoj poduzetnički put i osvrnula se na svoj inovativni proizvod voćne kože Fruit Moons. ''To je i dobra i loša strana. Kad je proizvod inovativan to zahtjeva puno više energije da se predstavi. Puno je zahtjevnija prodaja'', rekla je Jelena. Dobila je opasku da se nije potrudila oko promocije koja je bila potrebna kako bi se predstavio ovako inovativni proizvod. Unatoč tome g. Fenzl smatra: ''Mislim da je pred vama jedna vrlo svjetla budućnost''. ''Sve sam riskirala. Ostala sam bez svega. Svi su mi rekli: 'Daj odustani'. Okolina će uvijek pričati, ali vi morate sebi vjerovati, ono unutarnje je ono što vas vodi'', rekla je Jelena koja je potpisala ugovor sa SPAR-om.

U drugoj sezoni upoznali smo i poduzetnika modernog doba, Zvonimira Kalića koji je snove o ambasadama i međunarodnim odnosima, nakon tragičnog gubitka djeda zamijenio poljoprivredom te tržištu ponudio domaće ulje od konoplje Croaticanna. ''Postoji raznorazna propaganda o konoplji koju želim razbiti. Maksimalno sam se dao kako bih prezentirao benefit konoplje, način na koji konzumirati konopljino ulje i prikazati ga u potpuno drugačijem svjetlu'', kazao je Zvonimir. G. Fenzl rekao mu je kako se njegov proizvod radi od nepoznate namirnice konoplje prema kojoj neki gaje predrasude te da mu je posebno drago koliko je Zvonimir sudjelovao u promociji svog ulja. ''Moj dida bi bio jako ponosan na mene'', rekao je Zvonimir nakon što je potpisao ugovor sa SPAR-om.

Među osam poduzetnika upoznali smo i ekipu iz čijeg se prijateljstva razvio i zajednički uspjeh osvježavajućeg napitka Ekipa Kombucha. G. Fenzl rekao im je da su napravili veliki napredak, no vidi jedan problem – od prvotne količine koju su naručili, prodali su tek trećinu. ''To je nova kategorija na tržištu i potrebno je da se sve uhoda, da ljudi prepoznaju kvalitetu tog proizvoda'', rekao je Mario naglasivši kako i dalje vjeruju u svoj proizvod. Naposljetku su saznali da će sa SPAR-ok ipak potpisati ugovor. ''Ako se okružiš dobrim ljudima i prijateljima, možeš mnogo toga ostvariti. Za mene, to je nešto u što smo uložili naše živote, i to je dokaz našeg prijateljstva'', rekla je Almira.

Među proizvodima druge sezone su i ravioli PA-ŠTA, plod neizmjernog napora, neprospavanih noći, brojnih ulaganja i žuljeva jedne obitelji. Ovi ravoli dolaze iz proizvodnje Renate Burić i njezinog vjernog pomoćnika - supruga Maria. ''Jako je zahtjevno i izazovno razdoblje iza nas, u kojem smo puno naučili'', rekla je Renata. Poteškoće s kojima su se susreli istaknuo je i g. Fenzl na razgovoru. Ne samo da nisu isporučili na vrijeme nego su i posljednji dan to javili. ''Nema goreg u našem odnosu, nema opravdanja za to'', rekao je g. Fenzl. Proizvod su prepoznali kupci i on se vrlo dobro prodaje, a Renatin poduzetnički potencijal prepoznao je i SPAR koji će i dalje biti uz nju na njezinom poduzetničkom putu, tako da je i ona dobila ugovor na potpis. ''Svaki put kad vi kiksate i mi kiksamo s vama u očima kupca'', napomenuo im je g. Fenzl.

U utrci za hit proizvod godine bili su i slatki proizvodi 7stars. Ove brzo smrznute torte i kolači krenule su kao želja Marije Čulo da hrvatskom tržištu predstavi cjenovno pristupačne, a vrhunske slastice. Međutim, poduzetništvo je bio prevelik zalogaj za obitelj Čulo, koji su bez imalo iskustva i znanja krenuli u proizvodnju. Dobra volja, ljubav i trud i podrška projekta ''Startaj Hrvatska'' bili su glavni sastojci jedne formule za uspjeh. U finalnoj emisiji osvrnuli su se na to što su gotovo odustali. ''Tek kad padneš dolaze ti one iznenadne stvari'', rekla je Marija. S obzirom na to da su njihove slastice vrlo ukusne i da se dobro prodaju, i oni su potpisali ugovor.

Projekt je ove godine predstavio i poduzetnice Vesnu Sirovinu i Ivanu Grčić koje stoje iza brenda Melli Aromatica i njihovog omekšivača i deterdženta. Ovaj projekt za ovu majku i kćer nije samo plasman proizvoda na tržište već je i ponovno okupljanje obitelji koja je godinama živjela razdvojeno. ''Za mene je danas sve na kocki'', rekla je Ivana koja je zbog majčine bolesti došla sama na sastanak kod g. Fenzla. Rezimirajući njihovo poslovanje, Ivani je skrenuo pažnju na to da s majkom mora razgovarati što je čija ulogu u firmi, a i prodaja je bila mala, tek 15 posto od prvotne narudžbe. ''Odlučili smo potpisati ugovor s vama, ali samo za INTERSPAR hipermarkete'', rekao je g. Fenzl koji je Ivani ponudio ugovor na potpis te će se ona stoga konačno vratiti u Hrvatsku.

Brankica Borović i Paolo Mari supružnici su koji vode vrlo neobičan život. Iz urbanog Rima dolaze živjeti u malo mjesto pored Knina – Radučić, a svoje menadžerske poslove zamijenili su motikom i lopatom te poljem smilja. U okrilju prirode i poljoprivrednog blaga došli su do svoje najveće pobjede – kćeri Viktorie prema kojoj nazivaju i svoj brend kozmetike nove generacije. Nakon predstavljanja proizvoda i direktne prodaje, na sastanku je g. Fenzl Brankici rekao kako je vrlo profesionalna, organizirana, radi sa srcem i uz to se njezina krema vrlo dobro prodaje te joj je dao ugovor na potpis. ''Vaša krema je od početka projekta do danas došla na prvo mjesto po prodaji u kategoriji krema za lice. Vjerujem da ćemo u budućnosti još puno toga napraviti zajedno'', kazao joj je. ''Ne mogu vjerovati da smo potpisali ugovor sa SPAR-om'', rekla je Brankica.

Ova godina bila je prekretnica za ovih osam poduzetnika, koji su utrli svoj put ka uspjehu, a u posljednjoj emisiji druge sezone mogli smo vidjeti kako je potpisano osam ugovora i sada kreće jedna sasvim nova dimenzija njihovog poslovnog puta. No, samo Nutty BARica zaslužila je vrlo laskavu titulu hit proizvoda te će dobiti dodatnih godinu dana ugovora sa SPAR Hrvatska, posebnu promociju te će SPAR Hrvatska uvrstiti taj proizvod u sve SPAR i Interspar trgovine diljem Hrvatske.

 

Za sve vas koji ste već sada inspirirani, otvorene su prijave za novu sezonu ''Startaj Hrvatska'', stoga se prijavite već danas, jer potraga za hrabrima i odvažnima još uvijek traje.

 

Još lakše do novosti o omiljenim serijama i emisijama. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju