Zvonimir Kalić: ''Jako vjerujem u ovo što sam do sada napravio''

U ovotjednoj emisiji ''Startaj Hrvatska'' gledatelji su se imali prilike upoznati s pričom posljednjeg od osam kandidata u utrci za hit proizvod godine - 30-godišnjeg Zvonimira Kalića iz Đakova koji na obiteljskom imanju sadi industrijsku konoplju te od nje proizvodi BIO ulje ''Croaticanna''.
Mladi Slavonac u inat svemu odlučio je ostati u Slavoniji te spojiti tradiciju i jednu neobičnu poduzetničku priču. Kada je njegov djed, s kojim je provodio sretne dane djetinjstva, doživio moždani udar i karcinom mozga, njegova je obitelj dobila preporuku da mu daju ulje konoplje. Zvonimir tvrdi da je ''nakon 40 dana korištenja tog ulja, djed povratio snagu te je opet mogao govoriti i hodati''.

Nakon što je preminuo, djed je iza sebe ostavio veliko imanje i hektare plodnih polja. No 2008., godine, u vrijeme velike recesije, malo je toga imalo vrijednost. Zvonimirovi roditelji bavili su se poduzetništvom, ali zbog recesije su morali zatvoriti radnju, pa im je Zvonimir predložio da na imanju proizvode konoplju. Uz pomoć svoje obitelji Zvonimir je na čuđenje mještana i prijatelja, uspio svoju ideju izgurati do kraja. Posijali su osam hektara industrijske konoplje. ''Prijatelji su nas u početku gledali vrlo čudno. Bilo je tu malo podsmjehivanja, malo zaziranja – što to uzgajate, zašto se to uzgaja?'', priča Zvonimir. Takvi komentari nisu omeli ni njega, ni njegovu obitelj. Tata Zdravko se orijentirao na preradu, Zvonimir na marketing, a mama Zvjezdana je glavna operativa na polju. ''Taj posao u poljoprivredi nekad zahtjeva i 20 sati rada na dan'', rekla je Zvjezdana.

Plodovi zajedničkog rada uskoro su počeli pristizati. BIO ulje konoplje kojeg proizvode su nazvali ''Croaticanna'': ''Želimo predstaviti hrvatski proizvod. Htjeli smo doći do kupaca koji žele trošiti hrvatsku proizvodnju'', kaže Zvonimir koji je u međuvremenu s pokretanjem ovog posla završio i studij međunarodnih odnosa i diplomacije, ali se ipak odlučio otisnuti u privatno poduzetništvo.

''Croaticanna'' nastaje hladnim prešanjem sjemena konoplje koje je raslo u strogo kontroliranim ekološkim uvjetima, a to je ujedno i ono po čemu se ulje iz OPG-a Kalić razlikuje od mnogih sličnih ulja na tržištu. U OPG-u Kalić proizvodi se dobivaju uglavnom ručnom proizvodnjom i njihova je misija da put ''od polja do stola'' bude što kraći, čime garantiraju kvalitetan proizvod za ljude, ali i najmanje štetan za prirodu i okoliš.

Svojim blagim orašastim okusom i svjetlozelenom bojom ulje ''Croaticanna'' može obogatiti svako jelo, a svakodnevna konzumacija jedne žličice ovog ulja pozitivno utječe na duh i tijelo. Potvrđeno je kako ulje ''Croaticanna'' u idealnom omjeru sadržava višestruko nezasićene masne kiseline koje doprinose snižavanju kolesterola u krvi. Kvalitetu ovog ulja dokazuju i tri certifikata i jamstvena žiga – ''Živjeti zdravo'' zbog niskog udjela soli i zasićenih masnih kiselina te BIO i VEGAN oznakama.

Njegovu viziju prepoznao je i projekt ''Startaj Hrvatska''. No, da bi prošao dalje obitelj Kalić morala je proizvodnju proizvoda podići na mnogo veću razinu, a koliko su daleko od toga saznali su nakon SPAR-ovog audita. ''Kad sam vidio što sve treba napraviti, bilo je da sam si mislio – Bože dragi, nedostaje mi hrpa papira'', kazao je Zvonimir, ali bio je uporan i tražio je odgovore i smjernice.

Na informativnom razgovoru u SPAR-u, s Helmutom Fenzlom, predsjednikom Uprave SPAR Hrvatska, doznao je da mu se trud isplatio. Dobru priliku okrunila je i narudžba koja je uslijedila. Direktorica nabave prehrane i NF1 SPAR Hrvatska, Žana Lovrić mu je rekla: ''Moram vas pohvaliti jer ste jedan od rijetkih mladih ljudi koji je ostao na zemlji i nastavio obiteljsku tradiciju, ali ste i vrlo moderan poduzetnik. Drago mi je što tu priču možemo raditi zajedno. SPAR jako podržava ekološke proizvode i zato će naručiti 2.000 komada ulja konoplje''.

Zvonimirova sreća zbog narudžbe je nemjerljiva, a on poručuje: ''Jako vjerujem u ovo što sam do sada napravio''.
Osim s pričom obitelji Kaić, gledatelji su se mogli upoznati sa svih osam proizvoda ovogodišnjeg projekta ''Startaj Hrvatska''. Osim BIO ulja konoplje ''Croaticanna'', na posebnim ''plavim policama'' nalazi se i sedam drugih proizvoda kandidata druge sezone ''Startaj Hrvatska'', koji su na raspolaganju kupcima u svim INTERSPAR hipermarketima i odabranim SPAR supermarketima diljem Hrvatske, a jedan od njih uskoro će biti proglašen hit proizvodom godine. Prije proglašenja pobjednika, svoj proizvod moraju i prodati, a kako su se naši poduzetnici snašli u direktnoj prodaji saznajte u narednim epizodama.

 

 

Još lakše do novosti o omiljenim serijama i emisijama. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju