''Ako je suditi prema današnjem danu, ugovor je u mojim rukama''

 Četvero kandidata ''Startaj Hrvatska'' predstavilo se kupcima u prodaji jedan na jedan u jednoj od najvećih prodavaonica SPAR Hrvatska. Imali su priliku pokazati svoje prodajne vještine, a uspjeli su prevladati i početnu nelagodu. Svi su se kandidati borili da njihova priča uspije, a u pomoć su im došli i 'tajni kupci', naši poznati poduzetnici, koji su ih savjetovali kako prodati svoj proizvod na velikom i zahtjevnom tržištu.

U devetoj emisiji imali smo priliku vidjeti Ekipu Kombucha s osvježavajući napitcima, Zvonimira Kalića s njegovim uljem od industrijske konoplje Croaticanna, Jelenu Gadže koja proizvodi voćnu kožu Fruit Moons te bračni par Čulo koji kupce žele zasladiti svojim kolačima 7Stars.

Zadatak kandidata bio je uvjeriti kupce da kupe što veći broj njihovih proizvoda, a svaki od njih imao je jednake uvjete da u 90 minuta proda što više svojih proizvoda.

Vidjeli smo kako se Ekipa Kombucha koja proizvodi osvježavajuće napitke snalazila dok su proizvodili golemu naručenu količinu od SPAR-a Hrvatska. Nije sve prošlo sasvim glatko, a najveći izazov bio im je prostor kojeg su morali zamijeniti trostruko većim. ''Jako je teško raditi jer se moramo razdvojiti u smjene. Naučili smo međusobno uskočiti jedni drugima i raditi s viškom radne snage'', ispričao je Zdravko Džeba. ''Ograničeni smo kapacitetom, nemamo dovoljno prostora'', rekao je Roko Romić prije preseljenja. ''Kad radiš ono u što vjeruješ, to te gura naprijed i sve se može'', istaknuo je Mario Likar.

Ekipi je tijekom prodaje uspjelo dokazati da je međusobno pomaganje recept za uspjeh te su ispuniti svoj cilj od 40-ak prodanih boca, a uspjeli su i šarmirati svog tajnog kupca. Njihov tajni kupac bio je Alan Žepec koji iza sebe ima 30 godina poduzetničkog iskustva, a zadnjih 15 godina sa svojom firmom unosi svjesnost i transformaciju u živote lidera organizacija. Nedavno je objavio svoju prvu knjigu ''Put do slobode za svakog poduzetnika''. Poduzetništvo je za njega beskonačna igra u kojoj ostaju oni koji su izdržljivi, mudri i spremni stalno unaprjeđivati sebe i svoju organizaciju.

''Ekipa Kombucha puna je duha, nasmijani su. Još je Almira Filipinka. Privuče te da vidiš što ti mladi ljudi imaju, što to oni nude'', komentirao je Alan te dodao: ''djeluju sinkronizirano i odišu dojmom zajedništva''.

Mladi poduzetnik Zvonimir Kalić se za konoplju zainteresirao zbog bolesti djeda, a nakon njegove smrti, podigao je posao proizvodnje industrijske konoplje. Već je u 20-ima proglašen najboljim mladim poljoprivrednikom. ''Preša je radila 24 sata dnevno punih 15 dana'', rekao je Zvonimir opisujući proces proizvodnje 2.000 naručenih boca ulja od industrijske konoplje ''Croaticanna''. Zvonimir je do sada u svemu čega se prihvatio bio uspješan, no sada se morao snaći u prodaji jedan na jedan. Sa sobom je donio biljku industrijske konoplje kojom je želio privući kupce. ''Dat ću maksimalno od sebe'', rekao je očekujući da će prodati 10 bočica ulja. Budući da je imao poteškoće pridobiti ljude da priđu njegovom štandu shvatio je da još mora učiti kako pridobiti kupce za svoj proizvod. ''I neuspjeh je dio svakog života'', kazao je.

Njegov tajni kupac bila je Tea Zavacki, poslovna konzultantica i mentor, koja proteklih pet godina pomaže pripadnicima nove generacije poduzetnika graditi uspješne poslove i brandove sa svrhom. Kao inženjerka elektrotehnike u poduzetništvu je pronašla savršenu kombinaciju strategije, planiranja i intuicije, a do danas je kroz njezine programe ''Radim po svom'', prošlo više od 300 poduzetnika koji svojim proizvodima i uslugama čine pozitivnu razliku u regiji i svijetu. Tea je promatrala Zvonimira kako dolazi do kupaca te mu i sama prišla. Nakon kratkog razgovora o proizvodu, kazala mu je kako je ona njegov tajni kupac. ''Fascinantno mi je kako se uspiješ povezati sa svakom osobom na ljudskoj razini što je osnova prodaje'', rekla je Zvonimiru. Njezin poticaj, kazao je, popravio mu je dan. U zadanom vremenu prodao je osam bočica ulja.

Jelena Gadže doktorica je biotehničkih znanosti koja je uložila sve što ima kako bi javnosti predstavila ukusan snack, koji se još naziva i 'voćna koža', ''Fruit Moons''. Taj se inovativni proizvod izrađuje od dehidriranog pirea domaće jabuke te ne sadrži nimalo dodanog šećera. Prilikom rada na ispunjenju narudžbe tri tone jabuka trebalo je pretvoriti u konačni proizvod. Jelena je radila po cijele dane. ''Fizički je sve dosta zahtjevno. Najveća boljka su nam bolna leđa, ali nema stajanja dok se posao ne odradi'', rekla je te dodala kako je financijski sve bilo vrlo izazovno ali je uspjela. Jelena je procijenila kako bi mogla prodati desetak vrećica svog proizvoda, ali kupac za kupcem pokazao je da im se njezina voćna koža sviđa i Jelena je prodala čak i više od zadanog cilja. Iznenadila se koliko je dobra u prodaji. ''Ako je suditi prema današnjem danu, ugovor je u mojim rukama'', zaključila je.

Njezin tajni kupac bio je Krešimir Dobrilović, vlasnik firme koja se kroz franšizni model svog poslovanja osim u Hrvatskoj proširila i međunarodno tržište u ukupno 22 zemlje. Predsjednik je zajednice franšiznog poslovanja HGK. Tajna njegovog uspjeha krije se u upornosti i motiviranosti prvenstveno samom sebi da može. ''Jelena je simpatična žena koja je fokusirana i jako ponosna na ono što proizvodi i prodaje'', rekao je Krešimir. ''Sigurna je u ono što prezentira i nudi kupcima'', kazao je.

I slatka priča o neodoljivim slasticama ''7Stars'' Marije i Damira Čulo, osvojila je nepca kupaca. Ekonomski izazovna 2020. godina dovela je gotovo do gašenja proizvodnje, ali zahvaljujući projektu ''Startaj Hrvatska'', Marija Čulo odlučila je svom brendu dati još jednu priliku. Mariji i Damiru Čulo cilj je bio prodati barem 100 komada kolača. ''Djeca nas jako vole. Imamo djecu i znamo koje kolače vole'', rekla je Marija.

Njihov tajni kupac bio je nagrađivani profesor matematike i sveučilišni specijalist ekonomije Toni Milun. On je i autor projekata Where maths is fun za koji je snimio oko 2000 obrazovnih videa iz matematike. Za svoj doprinos obrazovanju dobio je mnoga priznanja i nagrade, među kojima je i Ponos Hrvatske. Tonijev trenutni izazov je financijsko opismenjavanje ljudi koji su spremni promijeniti svoj odnos prema novcu kroz projekt S Milunom do Milijuna. Za Tonija uspjeh znači uvijek biti spreman iskoristiti priliku. Prvo treba reći – ''ja to mogu'', a onda i pronaći načine kako to ostvariti. A on je i veliki obožavatelj slatkoga. ''Svidjeli ste mi se kao prodavači i dobri ste bili sa svim kupcima'', pohvalio ih je Toni. Za direktnu prodaju najbitnija mu je, kaže, srdačnost, a oni to imaju. ''Kod Tonija mi se svidjelo što je odmah odabrao pola asortimana'', istaknuo je Damir.

U sljedećoj emisiji ''Startaj Hrvatska'' kojoj je misija poticanje malih poduzetnika na uspjeh, vidjet ćemo kako su se u prodaji snašli i preostala četiri kandidata čiji se proizvodi također nalaze na posebnim plavim policama SPAR i INTERSPAR trgovina.

Svih osam proizvoda na raspolaganju su kupcima u svim INTERSPAR hipermarketima i odabranim SPAR supermarketima diljem Hrvatske, a jedan od njih bit će proglašen HIT proizvodom 2021. godine.

Još lakše do novosti o omiljenim serijama i emisijama. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju