Posljednje desetljeće u automobilskoj industriji lako bi mogli nazvati vremenom raznolikosti. Većina proizvođača uporno izmišlja nove klase te se na tržište trude plasirati automobile koji odskaču od prosjeka.

RCZ je svojom originalnom i upadljivom pojavom odmah stekao brojne simpatizere i vrlo zvučan nadimak, mali TT. Jasna aluzija na njegovu sličnost s Audijem.

Dizajn RCZ-a je jednom riječju upečatljiv. Očito je kako su Peugeotovi stručnjaci ovdje imali mnogo slobodnog prostora za eksperimentiranje. Vrhunac njihove zaigranosti predstavlja originalan stražnji kraj s neobično zaobljenim krovom, koji se nastavlja na jednako oblikovano stražnje staklo.

Zapravo preciznije, plastiku, jer stražnji je prozor zbog specifičnog oblika načinjen od plastike. Radi li se ovdje o minusu biti će jasno tek kroz nekoliko godina kada vidimo kako se ovaj materijal nosi s nemilosrdnim učinkom sunca, kiše i ostalih klimatskih faktora. Kao šećer na kraju, ovdje je pomični spojler, koji se automatski podiže na višim brzinama ili pritiskom tipke u kabini.

Sportski model više klase

RCZ je individualac koji za svoj izgled zaslužuje uglavnom pohvale, a isto vrijedi i za unutrašnjost. Elementi karakteristični za Peugeot ukomponirani su s originalnim detaljima poput analognog sata. Jasan pozdrav iz sportskih i luksuznih modela više klase. Jedino što nam se nije svidjelo, preveliki volan, koji nikako ne ide uz sportski karakter vozila.

Dakle, u RCZ-u se sjedi vrlo udobno i opušteno ali samo ako niste na stražnjoj klupi. Ondje je prilično skučeno, pogotovo glede prostora za koljena i glavu. No, realno, više se niti ne očekuje od kompaktnog sportskog coupea koncepcije 2+2 sjedala. Stražnja sjedala su u ovakvom automobilu ionako namijenjena samo za kraće relacije ili za smještaj dječje sjedalice.

Zadovoljava ambicije većine vozača

A u prtljažniku, niti govora o skučenosti. S 321 litrom obujma, graniči s klasičnim kompaktima i ispunjava sva očekivanja i potrebe tipičnih korisnika ovakvog automobila.RCZ je vizualno atraktivan, no što je sa zabavom u vožnji? Za nju je prije svega zadužen 1,6 litarski turbo motor koji razvija 156 konjskih snaga.

Vrlo dobro odmjereno, jer s ovim motorom RCZ ne gubi sportske ambicije koje nagovještava svojim izgledom, a s druge strane niti ne pretjeruje. Ubrzanje do 100 traje 8,3 sekunde a maksimalna brzina 217 km/h. Vrijednosti koje će definitivno privući pažnju potencijalnih kupaca i zadovoljiti sportske ambicije većine vozača.

Zahvaljujući turbo koncepciji motor je odgovarajuće elastičan, što RCZ-a čini vrlo ugodnim u gradskoj vožnji, no na pravom terenu se ovaj automobil nalazi tek kada izađe na otvorenu cestu. Tek ovdje je moguće u potpunosti iskoristiti prilično velike potencijale vrlo dobrog ovjesa, izravnog upravljača i uvjerljivih kočnica. RCZ ovdje postaje vrlo zabavan automobil, bez sumnje nešto najzabavnije što francuski proizvođač trenutno nudi.

Slabiji i snažniji model

Ipak, za one kojima su sportske osobine na prvom mjestu, mnogo bolja preporuka je snažniji model s 200 konja. Ne toliko zbog snage, već zbog dodatnih modifikacija koje ovaj automobil donosi: moćnijih kočnica, manjeg upravljača i kraće ručice mjenjača.

Slabiji RCZ sa 156 konjskih snaga, što je ujedno i osnovni model, dostupan je od 195 tisuća kuna. Prilično fer ponuda. Fer, jer osim atraktivnog izgleda i zabave u vožnji, ovaj automobil donosi i vrlo bogatu opremu. Dodate li na to još nekoliko luksuznih detalja kao na testiranom modelu: sjedala presvučena kožom, ksenon svjetla i odlični audio sustav, cijena skače na gotovo 233 tisuće kuna. Prihvatljivo, no ne i jeftino. Individualnost i zabava imaju svoju cijenu.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.