Neka slova sama po sebi u svijetu automobila imaju posebno značenje. Što bi primjerice BMW bio bez slova M, ili Mercedes bez C, E, M ili S. No ovoga puta naš predmet interesa je slovo koje se nalazi na samom kraju abecede.

Nissanovo 'Z' kod Japanaca je dio tradicije sportskog odjela marke već gotovo pola stoljeća. 'Z' stoji za brzo, zabavno, uzbudljivo. I Japancima se toliko uvuklo pod kožu da već možemo govoriti o jednoj čitavoj automobilskoj filozofiji koju Nissan naziva 'Ze-nes'. A nju sačinjava vrlo dobar odnos između snage i cijene, prednje smješten motor, stražnji pogon i mnogo, mnogo užitka u vožnji.

Sve opisane karakteristike vrijede i za najnovijeg predstavnika Z-generacije, novi Nissan 370Z. Veća brojka nego kod prethodnika, vrlo popularnog 350Z, znak je da je nešto učinjeno na motoru. Njegov obujam je porastao na 3,7 litara, no, s druge strane, mnogo toga na automobilu je smanjeno. Primjerice novi Z ima manji međuosovniski razmak ali i dužinu, što u kombinaciji s rastom širine automobila doprinosi impresivnijoj, mišićavijoj pojavi.

Zabavniji 'Z'

Iza smanjenja dimenzija Z-a još je jedan cilj: učiniti automobil agilnijim i izravnijim u vožnji, vozačeve pokrete na upravljaču direktno prenijeti na kotače, biti brz u reakciji, uz pregršt povratnih informacija. Vozač mora imati osjećaj da su on i automobil jedno. Ukratko, novi je Z želio postati još zabavniji.

I kabina je posve podređena zabavi u vožnji. Prilično razigran dizajn sa sportskim detaljima koji jasno daju na znanje u kakav ste auto upravo ušli. Tu prije svega treba izdvojiti odlična sportska sjedala i tri okrugla pokazivača na središnjoj konzoli.

Jedan pritisak prekidača i iz nosa automobila kreće primamljiva V6 simfonija. A orkestar koji svira tu simfoniju je novi 3,7-litarski atmosferac. Nastao je na osnovi VQ motora, koji je dugi niz godina osvajao naslove najboljeg na svijetu. Dovoljna preporuka i za novi stroj.

Za 5,3 sekunde od 0 do 100

Ovaj motor razvija 331 konjsku snagu i 366 Njutn-metara okretnog momenta. Garancija da u rukama vještog vozača 370Z u hipu postaje čistokrvni stroj za zabavu. 5,3 sekunde do 100 i maksimalnih 250 na sat. Brojke koje izazivaju navalu hladnog znoja.

Mjenjač je sedmerostupanjski automatik. Sam dodaje međugas pri promjenu u nižu brzinu, a hod kroz brzine odvija se vrlo brzo. Polugice za promjenu iza upravljača, ovdje su itekako dobro došle.

370Z je osjetno napredovao u pogledu voznih osobina. Povećana krutost karoserije u kombinaciji s već spomenutim smanjenim međuosovinskim razmakom, većom širinom i boljim rasporedom mase, čini 'Z' izuzetno upravljivim. Naravno da se ovakav automobil najbolje osjeća na zavojitim cestama, no i autoceste, gdje kazaljka brzinomjera nezaustavljivo juri prema brojci 250, mu nisu nimalo mrske. Iznenađujuće, dobar je i u gradu, gdje se, unatoč 19-colnim naplacima, sasvim solidno nosi s lošim prometnicama i neravninama.

ESP za obuzdavanje nekontroliranog zanošenja

370 Z se ponaša kao tipični auto sa stražnjim pogonom, što znači da u rukama iskusnijeg i vještijeg vozača postaje pravi stroj za užitak. A kako ne bi pretjerali tu je ESP koji obuzdava nekontrolirano zanošenje stražnjeg kraja. Naravno, moguće ga je i isključiti , no to i nije baš za svakoga.

Kao što za svakoga nije niti prosječna potrošnja od oko 16 litara pri oštrijoj vožnji, kao niti cijena ovog automobila. 385 tisuća za osnovni model i gotovo 433 tisuće kuna za bogato opremljeni testirani, je iznos koji za automobil mogu izdvojiti samo rijetki. No daleko od toga da je 370Z previše skup. Kada uzmemo u obzir ono što daje, Nissan s punim pravom može ponijeti best buy titulu u klasi rasnih sportski coupea.

Primjerice, osnovni Porsche Carrera, koji nije niti mnogo snažniji niti mnogo moćniji od Nissana, stoji dvostruko više. Izravni konkurent Cayman S skuplji je gotovo 200 tisuća kuna. U ovoj klasi jednostavno niti jedan proizvođač ne nudi toliko za te novce i zato palac gore za 'Z'.

Još lakše do novosti o omiljenim serijama i emisijama. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju